Aktualitātes

Ieteikumi vecākiem īstenojot attālinātās mācības

 24.05.2020

 Temats: Jāņu laiks

 Apakštemats: 25.05.2020.-30.05.2020

 1,5 - 3 gadus veci bērni – Lauku sēta

 3 - 5 gadus veci bērni – Uguns un ūdens

“Cālēni”

“Riekstiņi”

“Skudriņas”

“Zirnīši”

“Mazputniņi”

· Rīta rosme. Ievingrini savus pirkstiņus.

https://www.youtube.com/watch?v=0s-INTyc878

· Pirkstiņrotaļa:

Kaza nāk ar diviem ragiem, grib to puiku (bērnu, Māri, Ingu, dūdu utt) sabadīt!
(rāda ar rādītājpirkstu un vidējo pirkstu ragus, kas izteiksmīgi tuvojas, un tad mīļi bada)
Avens nāk ar līkiem ragiem, grib to bērnu (...sauc, kā nu gribi...) sabadīt!

(tas pats, tikai pirkstus saliec līkus, kā jau auna līkos ragus)

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriez un pieliec pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/501

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/502

· Iemācies jaunu dzejolīti:

Graudiņu pēc graudiņ a -> ar pirkstiem veido “knābīšus”, “knābā” pa grību

Raiba vista knābā; -> “graudiņus”.

Agrā rītā dziesmiņu -> kopā saliktus pirkstus izpleš un rokas uzliek virs

Gailītis mums gādā . -> galvas-kā gaiļa seksti.

Kopā ar vecākiem skaitot pievieno kustības.

· Pastaigas laikā vēro un nosauc redzētos dzīvniekus.

· Noskaties filmiņu par lauku sētas iemītniekiem, nosauc to, atdarini dzīvnieku balsis.

https://www.youtube.com/watch?v=U6KfFZu_BSE

· Noklausies dziesmiņu un dziedi līdzi.

https://www.youtube.com/watch?v=x5aZs0enlrI

· Kustību rotaļa “Liels un Mazs”.

Kad spēles vadītājs saka: “Liels” rokas paceļ virs galvas, pastiepjas pirkstgalos, kad saka: “Mazs” – jāpietupas.

· Baudot saulaino laiku izveido (kastītē, smilšu kastē) savu lauku sētu.

Piemērs iedvesmai: https://www.youtube.com/watch?v=Y9eRPVzAS3w

Neuztraucies ja tev nav dzīvnieku figūriņu, veido lauku sētas ēkas, dārzu no mājās pieejamiem materiāliem.

· Izveido cienastu no plastilīna lauku sētas iemītniekiem.

· Lai lauku sētas iemītnieki neaizskrietu uz mežu uzzīmē lauku sētas žodziņu.

· Klausies pasaku “Vilks un septiņi kazlēni” https://vimeo.com/160707894 no akmeņiem izveido kazlēnu māju.

· Izkrāso! Izmanto dažādas tehnikas (zīmuļus, flomāsterus, pirkstiņu krāsas, plastilīnu u.c.). Centies cītīgi izkrāsot lauku sētas iemītniekus.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/9

“Zīļuķi”

“Vārpiņas”

“Mārītes”

“Bitītes”

“Kamenītes”

“Saulstariņi”

· Rīta rosme. Vingro patstāvīgi, izdomājot vingrojumus galvai, pleciem, rokām, mugurai un kājām.

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriez un pieliec pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/42

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/501

· Iemācies jaunu dzejolīti:

Lietus krīt un krīt bez mitas,

Lietus krīt, bet nesasitas.

Pak, pak, pak! Pak, pak, pak!

Liela peļķe uzrodas.

Zābakus mēs uzvelkam,

Iekšā peļķē ielecam!

Kopā ar vecākiem, skaitot pievieno kustības.

· Pastaigas laikā vēro debesis un mākoņus, vēro mākoņu krāsu un formu. Pārrunā ar vecākiem, ko mākoņu krāsa un forma mums stāsta.

· Pastaigas laikā ar vecākiem atkārto un pārruna drošības noteikumus, kurus jāievēro atrodoties uz ielas.

· Kustību rotaļa “Liels un Mazs”.

Kad spēles vadītājs saka: “Liels” rokas paceļ virs galvas, pastiepjas pirkstgalos, kad saka: “Mazs” – jāpietupas.

· Klausies dziesmiņu https://www.youtube.com/watch?v=HN-L1Mi0VkA un dziedi līdzi. Līmē savu krāsaino lietussargu.

· Noskaties pasaku par lietus lāsi Laiju. Uzzīmē lietus lāsi Laiju pats.

https://www.youtube.com/watch?v=v2VbFgqRFZQ

· Noklausies pasaku par uguni. No plastilīna izvedo kādu sižetu no pasakas.

http://www.pasakas.net/teikas/dzivas-radibas/k/ka-uguns-ieguta/

· Noskaties multfilmas par skaitlīšiem.Atkārto ģeometriskās figūras.

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/6383-skaitlisi

· Uzmanīgi aplūko attēlus, izvēlies lieko!

https://bernistaba.lsm.lv/speles/izvelies-lieko/variants/7-vasara

· Darbojies kopā ar Guntiņu un atkārto drošības noteikumus.

https://vugd.gov.lv/files/textdoc/UZDEVUMI_MAZAKAJIEM_UGUNSDROSIBA.pdf

· Radošās idejas brīvajam brīdim.

https://beerniem.blogspot.com/2015/09/lietus.html

· Izvēlies krāsojamās lapa un izkrāso! https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/39

Ieteikumi vecākiem īstenojot attālinātās mācības

 (11.05.2020. – 22.05.2020.)

 Temats: Ūsiņa laiks

 13.05.2020

“Cālēni”

“Riekstiņi”

“Skudriņas”

“Zirnīši”

“Mazputniņi”

· Rīta rosme

Kustību rotaļa “Kad saule mosties sāk” (Rokas tur uz ceļgaliem, lēni ceļ augšā un māj. Pakāpeniski izvingrina visas ķermeņa daļas, sākot no galvas līdz kājām.)

Pirkstiņrotaļa: “Labrītiņ! – rītiņā,

Labdieniņ – dieniņā,

Labvakar! – vakarā,

Labnaksniņ! – naksniņā.”

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriež un pieliek pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/501

· Iemācies jaunu pirkstiņrotaļu.

“Lietus līst un līst bez mitas,

Lietus līst un nesasitas – pik, pak, puk. (2x)

Liela peļķe uzrodas, zābakus mēs uzvelkam,

Peļķē iekšā ielecam.”

Skaitot kopā ar vecākiem pievieno kustības.

· Pastaigas laikā “izved ganībās” līdzpaņemtu no mājas rotaļlietu (gotiņa, cūciņa, zirgs, kaza).

· Ievēro higiēnu.

“Ūdentiņš labs ,

ūdentiņš jauks,

ūdentiņš rociņām draugs.

https://www.youtube.com/watch?v=WB4mDxtvPhQ

https://www.youtube.com/watch?v=Jsk61yM4AMw

· Pirms gulētiešanas noklausies pasaku par mēnesi.

https://www.youtube.com/watch?v=cC7CBRJAZI8

· Pēc diendusas kopā ar māmiņu uzspēlē kustību rotaļu “Diena un Nakts”.

Kad spēles vadītājs saka: “Diena” visi kustās, bet, kad saka: “Nakts” visi sastingst.

· Uzlīmē vates disku uz papīra un apkārt diskam savelk līnijas (saules stari) un ar pipeti pilina virsū ietonētu dzeltenu ūdeni.

· Neaizmirsti atpūsties! Klausies un dziedi līdzi!

https://www.youtube.com/watch?v=bQwy0tmbXho

· Eksperiments “Zaļais brīnums”. Iestādi podiņā saulespuķes sēkliņu, samteni, kresi, kliņģerīti. Vēro, kā no sēkliņas aug asniņš. Neaizmirsti to laistīt.

“Zīļuķi”

“Vārpiņas”

“Mārītes”

“Bitītes”

“Kamenītes”

“Saulstariņi”

· Rīta rosme.

https://www.youtube.com/watch?v=gzaHKl-XdpU

Rotaļu izpilda pievienojot kustības.

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriež un pieliek pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/501

· Iemācies jaunu dzejolīti:

“Kas darbiņu nedarīja,

Tas staigāja raudādams;

Kas darbiņu padarīja,

Tas staigāja dziedādams.”

· Pastaigas laikā uz zemes un zālē vērojam kukaiņus. Pēc pastaigas no kartona olu traukiem veido dažādus kukainīšus (kāpurus, vaboles, kukaiņus.)

https://www.easypeasyandfun.com/bugs-egg-carton-crafts/

  • Ievēro higiēnu!

“Ūdentiņš labs ,

ūdentiņš jauks,

ūdentiņš rociņām draugs.

https://www.youtube.com/watch?v=WB4mDxtvPhQ

https://www.youtube.com/watch?v=vDlFPEoCnRo

https://www.youtube.com/watch?v=T94F819S9vc

· Palūdz māmiņai lai izlasa stāstu “Vai tu zini?”

https://www.eurika.lv/lv/pantini/radosi_pantini/nr/all.html?t=Skapande+kuplett

· Spēlē spēli. Palūdz māmiņai izlasīt noteikumus. (Uztveres un atmiņas nostiprināšanas spēle).

Nepieciešamie materiāli : dažas rotaļlietas.

Rotaļas gaita : Rotaļlietas ir noliktas uz plaukta. Bērns iegaumē to izvietojumu. Bērns aizver acis, pieaugušais izmaina rotaļlietu novietojumu. Kaut ko pieliekot klāt vai noņemot nost, vai dažas no tām samainot vietām. Pēc tam bērns pasaka, kas ir mainījies.

· Praktiskais darbs un vērojums.

Iestādi trauciņā ar zemi kabača vai gurķa sēkliņu. Laisti to un vēro kā tā aug!

· Noklausies dziesmiņu, dziedi un dejo līdzi.

https://www.youtube.com/watch?v=7al4AbEuqV4

  • Mini mīklu:

- Visi mani min, bet tomēr godina. (zeme)

- Pelēks lācis tīrumā

Ne kust, ne rūc. (akmens)

- Četri vīri iet pa ceļu, visiem bārdas atpakaļ. (zirga kājas)

- Pašai cimdu nav, citiem dod. (aita)

· Atkārto burtiņus, dziedi līdzi.

https://www.youtube.com/watch?v=ZX_nxlm2A0s

· Eksperiments: Cik svarīgi ir mazgāt rokas!

Eksperimentam nepieciešams: bļoda ar ūdeni, melnie - maltie pipari, šķidrās ziepes.

https://www.youtube.com/watch?v=r5MJu84Czog

“Cīrulīši”

“Mazā rūķīša skoliņa”

“Zinātkārā kāpēcīša skoliņa”

“Attapīgā Sprīdīša skoliņa”

“Gudrās pūces skoliņa”

· Rīta rosme.

https://www.youtube.com/watch?v=DeHGPNXHVAM

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriež un pieliek pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/501

· Iemācies jaunu dzejolīti:

Ganiņš biju, ganos gāju

Gana drēbes mugurā:

Ērkšķu bikses, skuju svārki,

Galvā tāšu cepurīte.

· Iedomājies, ka esi ganiņš, pastaigas laikā salasi pienenes un uzpin vainadziņu, jo kā vēsta latviešu tautas ticējums: Govīm izejot ganos jāliek vaiņagi uz ragiem, tad dos daudz piena.

· Dziedi dziesmiņu “Gani dzina, govis māva”

Dziesmas vārdi:

Gani dzina, govis māva. La, la, la, la, la, la, la, la, la, la, lā!

Es tecēju vārtus vērti.

Man atnesa ganu meita

Zaļu ziedu vainadziņu.

Valkā pati, ganu meita

Savu ziedu vainadziņu.

Man pašuva līgaviņa

Zaļajām(i) zīlītēm(i).

https://www.youtube.com/watch?v=9ljGzrZh-Q4

· Atceries, dziedi un atveido ar kustībām rotaļu “Adiet bērni, ko adieti…”

  • Ievēro higiēnu.

“Ūdentiņš labs ,

ūdentiņš jauks,

ūdentiņš rociņām draugs.

https://www.youtube.com/watch?v=WB4mDxtvPhQ

https://www.youtube.com/watch?v=vDlFPEoCnRo

https://www.youtube.com/watch?v=T94F819S9vc

  • Atmini mīklas:

Dzīvs, bet dzelzīs iekalts. (zirgs)

Četri vīri iet pa ceļu, visiem bārdas atpakaļ. (zirga kājas)

Kas tās par pastalām, ko ugunī vien taisa un no kājām nenoraisa. (pakavs)

Pa kalniem un pa lejām staigā kažoks un apkakle. (aita)

Kas bez lāpstas dobi rok. (cūka)

· Izvēlies vienu no mīklām un ilustrē to. (brīvā tehnikā)

· Esi acīgs!

https://bernistaba.lsm.lv/speles/skaita-salidzinasana

https://bernistaba.lsm.lv/speles/izvelies-lieko/variants/36-dzivnieki

· Atkārto burtiņus, dziedi līdzi.

https://www.youtube.com/watch?v=W5e9GJfHC4A

· Burtu spēle.

https://maciunmacies.valoda.lv/speles/macies_pats/sakt.html

· Eksperiments “Vai augiem ir nepieciešama saules gaisma?”

Paņem divus trauciņus ar zemi un iesēj katrā pa vienai pupai. Vienu trauciņu noliec uz palodzes un otru tumšā vietā (plauktā vai skapī). Vēro, kura no pupām ātrāk izdīgs, augs, zaļos. Neaizmirsti augus laistīt.

Daugavpils pilsētas 24. pirmsskolas izglītības iestādes logopēda ieteikumi

 04.05.2020

 Attīstot bērnu valodu un papildinot vārdu krājumu ieteicams lasīt bērniem pasakas, bet arī, izmantojot mājas lapu FILMAS.LV, dot iespēju bērniem skatīties multfilmas latviešu valodā:

https://www.filmas.lv/movie/3217/#

https://www.filmas.lv/movie/1886/#

https://www.filmas.lv/movie/4042/

https://www.filmas.lv/movie/3951/

https://www.filmas.lv/movie/3403/#

https://www.filmas.lv/movie/3112/#

https://vimeo.com/multfilmas   (Zaķīšu pirtiņa; Brālītis un Karlsons; Kas dzīvo uz jumta; Vinnijs Pūks dodas ciemos.; Vilks un 7 kazlēni utt.)

Turpinot attālināto mācību procesu

 25.04.2020

 Turpinot attālināto mācību procesu, bērni aktīvi darbojas arī brīvā dabā. Praktiska darbošanās dabā attīsta radošumu, dod zināšanas un sagatavo bērnus reālajai dzīvei. Kustības svaigā gaisā vairo dzīvesprieku un interesi par pasauli. Ieskatam piedāvājam daļu iesūtīto fotogrāfiju ar mācību procesa atspoguļojumu un rezultātu.


Ieteikumi vecākiem īstenojot attālinātās mācības

 25.04.2020

 Temats: Ūsiņa laiks

 Apakštemats: Māmiņdiena (27.04. – 08.05.)

“Cālēni”

“Riekstiņi”

“Skudriņas”

“Zirnīši”

“Mazputniņi”

· Rīta rosme. Ievingrini savus pirkstiņus.

https://www.youtube.com/watch?v=0s-INTyc878

https://www.youtube.com/watch?v=m3GaEi2dC-A

“Manu roku pirkstiņi

Ir kā mammai bērniņi-

(Grozot rāda izplēstus abu roku pirkstus.)

Sastrīdas un draudzējās.

Sastrīdas un draudzējās.

(Pirkstus izplēš plati, tad savelk kopā.)”

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriež un pieliek pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/500

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/501

· Iemācies jaunu dzejolīti:

“Es savai māmiņai,
Kā sirsniņa azotē(i),
Kā sirsniņa azotē,
Kā puķīte dārziņā.”

Kopā ar vecākiem skaitot pievieno kustības.

  • Noklausies dziesmiņu un dziedi līdzi.

https://www.youtube.com/watch?v=F_DqAfEHg3s

https://www.youtube.com/watch?v=ADYA8q6_km4

· Pastaigas laikā vēro kokus un kā briest pumpuri.

  • Ievēro higiēnu.

“Ūdentiņš labs ,

ūdentiņš jauks,

ūdentiņš rociņām draugs.

https://www.youtube.com/watch?v=WB4mDxtvPhQ

https://www.youtube.com/watch?v=Jsk61yM4AMw

· Cipari! Noskaties multfilmu par cipariem. Mēģini saskaitīt līdz trīs - 1, 2, 3. Veido ciparus no plastilīna vai cita veidošanas materiāla.

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/6119-skaitlisi

· Noklausies pasaku. Saskaiti sivēntiņus.

https://www.youtube.com/watch?v=oGT5uYfu4Dk

· Kustību rotaļa “Diena un Nakts”.

Kad spēles vadītājs saka: “Diena” visi kustās, bet, kad saka: “Nakts” visi sastingst.

· Izkrāso! Izmanto dažādas tehnikas (zīmuļus, flomāsterus, pirkstiņu krāsas, plastilīnu u.c.). Centies cītīgi, pabeidz darbiņu un uzdāvini savai māmulītei.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/39

· Neaizmirsti atpūsties! Klausies un dziedi līdzi!

https://www.youtube.com/watch?v=gBIKAkLttNE

· Eksperiments “Ziediņ, atveries”. Izgriez kopā ar māmiņu no papīra nelielas puķītes un aizloki ziedlapiņas. Trauciņā ielejiet ūdeni. Liec ūdenī puķītes un vēro kā atveras zieds.

  • Kopā ar mammu izspēlē mammas mīļāko rotaļu.

“Zīļuķi”

“Vārpiņas”

“Mārītes”

“Bitītes”

“Kamenītes”

“Saulstariņi”

· Rīta rosme.

https://www.youtube.com/watch?v=DeHGPNXHVAM

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriež un pieliek pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/42

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/501

· Iemācies jaunu dzejolīti:

“Saulīt` silta, māmiņ jauka –
Abas vienu labumiņu:
No saulītes silti rīti,
No māmiņas mīļi vārdi.”

Kopā ar vecākiem skaitot pievieno kustības.

· Pastaigas laikā paskaties debesīs un vērojiet mākoņus - kam līdzinās tas lielais, baltais mākonis. Uzzīmē savu redzēto mākoni vai aplicē to.

  • Ievēro higiēnu!

“Ūdentiņš labs ,

ūdentiņš jauks,

ūdentiņš rociņām draugs.

https://www.youtube.com/watch?v=WB4mDxtvPhQ

https://www.youtube.com/watch?v=Jsk61yM4AMw

https://www.youtube.com/watch?v=47Uo0r5Thj0

· Noklausies multfilmu par cipariem, darbojies ar plastilīnu. Veido mammai krelles ar dažādu bumbiņu skaitu (līdz 5).

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/6118-skaitlisi

· Uzmanības spēle.

Tiek izdomāti 5 skaitļi, piemēram, no 1 līdz 5 un tad uz katru skaitli jāizdomā, kāda noteikta kustība vai skaņa, tad skaitļus sauc jauktā secībā, dalībniekiem būs gan jautri izpildīt jūsu izdomātās kustības un skaņas kā arī uzmanības pārbaude, lai nesajauktu, dalībnieki, kuri sajauc izstājas.

· Noklausies dziesmiņu, dziedi un dejo līdzi.

https://www.youtube.com/watch?v=m3GaEi2dC-A

· Noklausies pasaku, līmē savu īpašu puķi un uzdāvini to īpašam cilvēkam.

http://www.pasakas.net/pasakas/literaras_pasakas/l/4-lielaka-davana-pasaule/

· Veido un zīmē savas ģimenes bilžu grāmatu. Ideju var smelties no video.

https://www.cirkulis.lv/vecakiem/zimejam-gramatu/

· Atkārto burtiņus, dziedi līdzi.

https://www.youtube.com/watch?v=W5e9GJfHC4A

· Burtu spēle.

https://atbalstsizcilibai.lv/17-uzdevums/

· Eksperiments “Ziediņ, atveries”. Izgriez kopā ar māmiņu no papīra nelielas puķītes un aizloki ziedlapiņas. Trauciņā ielejiet ūdeni. Liec ūdenī puķītes un vēro kā atveras zieds.

· Izbaudi laiku kopā ar māmiņu, saceriet kopā pasaku.

“Cīrulīši”

“Mazā rūķīša skoliņa”

“Zinātkārā kāpēcīša skoliņa”

“Attapīgā Sprīdīša skoliņa”

“Gudrās pūces skoliņa”

· Rīta rosme.

https://www.youtube.com/watch?v=DeHGPNXHVAM

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriež un pieliek pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/500

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/501

· Iemācies jaunu dzejolīti:

“Tā kā gara saules diena
Esi, mūsu, māmulīt.
Tava siltā, jaukā gaisma
Devīgi mums ceļā krīt.
Mīļāko no visiem paldies
Vēlas sirds tev pasacīt.”

· Pastaigas laikā paskaties debesīs un vērojiet mākoņus- kam līdzinās tas lielais, baltais mākonis. Uzzīmē savu redzēto mākoni, izdomā viņam vārdu un pieraksti to. Izdomā nelielu stāstu par šo mākonīti.

  • Kustību rotaļa “Pastaiga pa mākoņiem.”

Uzzīmē uz asfalta vai smiltīm mākoņus, katrā ieraksti ciparu vai burtu. Pasaki bērnam ieņemt starta pozīciju un paziņo, uz kādu mākoni viņam jālec. Piemēram, “1” vai burts “A”.

  • Ievēro higiēnu.

“Ūdentiņš labs ,

ūdentiņš jauks,

ūdentiņš rociņām draugs.

https://www.youtube.com/watch?v=WB4mDxtvPhQ

https://www.youtube.com/watch?v=Jsk61yM4AMw

https://www.youtube.com/watch?v=47Uo0r5Thj0

  • Noklausies dziesmiņu, dziedi līdzi.

https://bernistaba.lsm.lv/klausies/2527-macamies-latviesu-tautasdziesmas-mate-mani-supojusi-valodzites-supuli

· Noklausies pasaku, līmē savu īpašo puķi un uzdāvini to īpašam cilvēkam.

http://www.pasakas.net/pasakas/literaras_pasakas/l/4-lielaka-davana-pasaule/

· Esi acīgs!

https://bernistaba.lsm.lv/speles/pulkstenis/variants/131-apalas-stundas

· Veido un zīme savas ģimenes bilžu grāmatu. Pieraksti savu vecāku, brāļu, māsu vārdus. Ideju var smelties no video.

https://www.cirkulis.lv/vecakiem/zimejam-gramatu/

· Atkārto burtiņus, dziedi līdzi.

https://www.youtube.com/watch?v=W5e9GJfHC4A

· Burtu spēle.

https://atbalstsizcilibai.lv/17-uzdevums/

· Izplaukšķini pa zilbēm!

https://atbalstsizcilibai.lv/22-uzdevums/

· Eksperiments “Ziediņ, atveries”. Izgriez kopā ar māmiņu no papīra nelielas puķītes un aizloki ziedlapiņas. Trauciņā ielejiet ūdeni. Liec ūdenī puķītes un vēro kā atveras zieds.

· Izbaudi laiku kopā ar māmiņu, saceriet kopā pasaku. Uzzīmē pasakas varoņus un pieraksti viņu vārdus.

Ieteikumi vecākiem īstenojot attālinātās mācības

 18.04.2020

 Temats: Lieldienu laiks

 Apakštemats: Krāsains pavasaris (20.04. – 24. 04.)

“Riekstiņi”

“Cālēni”

“Skudriņas”

“Zirnīši”

“Mazputniņi”

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriez un pieliec pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/42

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

  • Iemācies jaunu dzejolīti:

“Tipu tapu, tipu tapu,

Pirksti iet pa baltu lapu.

Žvīku žvāku, žvīku žvāku,

Arī es tā zīmēt māku.”

Kopā ar vecākiem skaitot pievieno kustības.

  • Noskaties video, atkārto krāsas.

https://www.youtube.com/watch?v=j1r-RyVSaJI

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

  • Sašķiro sīkas rotaļlietas pa krāsām.
  • Pastaigas laikā vēro mašīnu krāsu, nosauc to.

· Pastaigas laikā vēro dabas objektus, to krāsu. Nosauc savas mīļākās krāsas.

· Kustību rotaļa “Luksofors”. Spēles vadošais nosauc krāsu vai parāda krāsas kartīti, bet spēles dalībnieks darbojas atbilstoši krāsas signālam: sarkanā – stāvi, bet zaļā – ej.

· Noklausies pasaku, uzzīmē dzeltenas puķītes pļavā.

http://www.pasakas.net/pasakas/literaras_pasakas/d/dzeltena_pasaka/

· Klausies dziesmiņu, atkārto kustības kopā ar bērniem. Kopā ar vecākiem uzzīmē mākonīšus, plēšot papīru salīmē tos krāsainus.

https://www.youtube.com/watch?v=i6bYktcOgqI

· Pēc krāsainā lietutiņa parādījās krāsainā varavīksne. Izveido to no plastilīna.

  • Izkrāso!

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/39

“Zīļuki”

“Vārpiņas”

“Mārītes”

“Bitītes”

“Kamenītes”

“Saulstariņi”

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriez un pieliec pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/42

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

  • Iemācies jaunu dzejolīti:

“Kad pelēkie kārkli zied,

Uz mežmalu man gribas iet;

Tur mežā man ir vietiņa,

Kur zilas vizbulītes plūkt

Un mežam spēku lūgt.”

Kopā ar vecākiem skaitot pievieno kustības.

· Pastaigas laikā vēro krāsu maiņu gadalaikiem mainoties, pārrunā to ar vecākiem.

· Pastaigas laikā vēro vai vari pamanīt ziedošās puķes, nosauc tās un to krāsu. Ja redzi nepazīstamu puķi, tad to nofotografē, mājās ar enciklopēdijas vai interneta palīdzību sameklē to, uzzīmē un pieraksti nosaukumu.

· Kustību rotaļa “Luksofors”. Spēles vadošais nosauc krāsu vai parāda krāsas kartīti, bet spēles dalībnieks darbojas atbilstoši krāsas signālam: sarkanā – stāvi, bet zaļā – ej.

  • Noklausies pasaku, līmē košas pavasara puķes.

http://www.pasakas.net/pasakas/literaras_pasakas/p/peleka_pasaka/?page=1

· Uzspēlē kopā ar vecākiem spēli! Spēles vadītājs, pārlaiž acis pāri telpai, piefiksējot kādu priekšmetu, un tad saka: “Uzmini / uzminiet, ko tikko pamanīju!” Spēles dalībnieku uzdevums ir saukt dažādu priekšmetu nosaukumus, kas atrodas telpā, līdz izdodas uzminēt īsto. Nedaudz interesantāku rotaļu padarītu tas, ja aicinājumam uzminēt priekšmetu pievienotu dažas norādes par to, kā tas izskatās. Piemēram, “Uzmini, ko sarkanu tikko pamanīju!”.

· Noskaties multfilmu par skaitlīšiem 1-5 apmērā. Darbojoties ar klučiem vai konstruktoru veido tornīšus ar dažādu kluču skaitu (līdz 5). Liec tos augošā un dilstošā secībā.

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/6106-skaitlisi

· Veido no plastilīna krāsainas puķes vai košu taureni. Idejas var smelties video.

https://www.youtube.com/watch?v=d9p-TXB3Zo4

https://www.youtube.com/watch?v=tlflmHfUFhE

  • Noklausies dziesmiņu, dziedi un dejo līdzi.

https://www.youtube.com/watch?v=ir7vJHVpsEE

  • Izkrāso!

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/44

“Cīrulīši”

“Mazā rūķīša skoliņa”

“Zinātkārā kāpēcīša skoliņa”

“Gudrās pūces skoliņa”

“Attapīgā Sprīdīša skoliņa”

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriez un pieliec pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/42

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

  • Iemācies jaunu dzejolīti:

“Atnāk pavasaris jauks,

Apkārt dzeltens pieneņlauks!

Puķes šūpo galviņas,

Strazdi kārto spalviņas.

Viņu tērpi saulē zvīļo

Pavasaris visus mīļo.”

Kopā ar vecākiem skaitot pievieno kustības.

· Pastaigas laikā vēro krāsu maiņu gadalaikiem mainoties, pārrunā to ar vecākiem.

· Pastaigas laikā vēro vai vari pamanīt ziedošās puķes, nosauc tās un to krāsu. Ja redzi nepazīstamu puķi, tad to nofotografē, mājās ar enciklopēdijas vai interneta palīdzību sameklē to, uzzīmē un pieraksti nosaukumu.

· Kustību rotaļa “Luksofors”. Spēles vadošais nosauc krāsu vai parāda krāsas kartīti, bet spēles dalībnieks darbojas atbilstoši krāsas signālam: sarkanā – stāvi, bet zaļā – ej.

· Noskaties video, atskaņo to vecākiem izmantojot īpašības vārdus, vietniekvārdus un apstākļa vārdus.

https://www.youtube.com/watch?v=t7B4Lot1zH0

  • Noklausies pasaku, uzzīmē pasakas sižetu.

https://bernistaba.lsm.lv/klausies/533-zila-pasaka

· Noskaties multfilmas par skaitlīšiem. Darbojies ar klučiem vai konstruktoru veidojot skaitļa sastāvu. Pievērs uzmanību un atkārto pāra un nepāra skaitļus.

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/6100-skaitlisi

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/6101-skaitlisi

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/6097-skaitlisi

· Meklē žunālos vai avīzēs burtus, izgriez tos un pielīmē uz lapas veidojot krāsu nosaukumus. Blakus drukā (raksti) krāsu nosaukumus patstāvīgi.

  • Turpini vērot un mērīt iesēto zālīti, veic pierakstus.

· Neaizmirsti darboties ar grāmatu un darba burtnīcu.

Veidojot atgiezenisko saiti

 17.04.2020

 Organizējot attālināto mācību procesu un veicot atgriezenisko saiti ar bērnu vecākiem turpinam apgūt tematu “Lieldienu laiks”. Ieskatam piedāvājam daļu iesūtīto fotogrāfiju ar mācību procesa atspoguļojumu un rezultātu.


Turpināsim mācīties vācu valodu!

 17.04.2020

· Vai tu zini, kā sauc gadalaikus vācu valodā? Skaties video ar skolotāju Viju un iegaumē! Kā sauc zaķi, kuru tu redzēji katrā gadalaikā? Kāds tagad ir gadalaiks? Izvēlies pareizo atbildi, norunā teikumu un ieraksti to uz video.

*ES IST WINTER.

*ES IST HERBST.

*ES IST FRÜHLING.

*ES IST SOMMER.

· Noklausies dziesmu par māmiņu, kurai bija 4 bērni. Kas tā ir par māmiņu? Un kā sauc viņas bērniņus?

https://www.youtube.com/watch?v=lPN1DlS1-Pk

Vari izlasīt arī dziesmas tekstu. Attēli tev palīdzēs labāk saprast vārdus.

VIER JAHRESZEITEN

ES WAR EINE MUTTER, DIE HATTE 4 KINDER:

DEN FRÜHLING , DEN SOMMER , DEN HERBST UND

DEN WINTER .

DER FRÜHLING BRINGT (ATNES) BLUMEN,

DER SOMMER DEN KLEE (ĀBOLIŅŠ),

DER HERBST BRING DIE TRAUBEN,

DER WINTER DEN SCHNEE.

· Tagad tu jau zini gadalaiku nosaukumus vācu valodā. Sadali lapu četrās daļās (tie būs 4 gadalaiki) un uzzīmē katrā lapas daļā to, ar ko tev asociējas katrs gadalaiks (piemēram, pie vasaras zīmē sauli). Katru lapas daļu paraksti: DER FRÜHLING, DER SOMMER, DER WINTER, DER HERBST. Nofotografē savu darbiņu un atsūti skolotājai Vijai uz Whatsapp.

  • SAVIENO ATTĒLU AR GADALAIKU!

DER SOMMER

DER HERBST

DER WINTER

DER FRÜHLING

· Noklausies dziesmu par gadalaikiem. Atkārto gadalaiku nosaukumus.

https://www.youtube.com/watch?v=VqjZxh3hThE

· Kāds ir tavs mīļākais gadalaiks? Uzzīmē to uz A4 formāta lapas. Tagad iedomājies, ka tu esi tas GADALAIKS. Un pastāsti, kas tu esi:

ICH BIN DER SOMMER (Es esmu vasara ).

ICH BIN DER WINTER.

ICH BIN DER HERBST.

ICH BIN DER FRÜHLING.

Ieraksti video, kā tu prezentē savu darbiņu un stāsti vācu valodā, kas tu esi. Atsūti skolotājai.

Attālinātas mācības vācu valodā „10 Minuten DEUTSCH für Kinder“ (10 minūtes vācu valodā)

 07.04.2020

  • Mācies Lieldienu vārdus! Klausies un atkārto!

https://www.youtube.com/watch?v=ZYhM7XA-zX0

  • Atkārto krāsas vācu valodā! Izvēlies vienu krāsu un uzzīmē 5 priekšmetus šajā krāsā un atsūti skolotājai! 

https://www.youtube.com/watch?v=FWT9FJ7aQq4

  • Klausies dzejoli un atkārto! Ieraksts tiks nosūtīts vecākiem WhatsApp grupā. Daudzi vārdi tev jau ir pazīstami. Kāda tad izskatās Lieldienu ola, par kuru ir teikts dzejolī? Uzzīmē, nobildē un atsūti to skolotājai!

    Iemācies dzejoli no galvas. Ieraksti un atsūti skolotājai!

DZEJOLIS „OSTEREI”-(„Lieldienu ola”)

EI, EI, EI,

ICH BIN EIN OSTER-, OSTER-, OSTEREI.

ICH BIN NICHT DICK (neesmu resna),

ICH BIN NICHT KLEIN (neesmu maza),

ICH BIN NICHT DÜNN (neesmu tieva),

ABER ICH BIN FEIN (bet esmu lieliska).

 

ICH BIN EIN OSTER-, OSTER-, OSTEREI.

ICH BIN EIN BISCHEN (mazliet) ROT,

EIN BISCHEN GRÜN,

EIN BISCHEN GELB UND AUCH GEBLÜMT (puķaina).

  • Noskaties filmu un atrodi atbildes uz jautājumiem:

1. No kurienes radās Lieldienu olas?

2. Kā radusies leģenda par Lieldienu zaķi?

3. Uzzīmē to, kas tev filmā visvairāk patika.

https://www.youtube.com/watch?v=7rraSBxm4PM

  • Noskaties video. Ko Lieldienu zaķis dara ar olām? Piedalies arī tu olu slēpšanas un meklēšanas aktivitātē kopā ar vecākiem un nofilmē to!

https://www.youtube.com/watch?v=wkLIxyo_mb8

  • Izmantojot šablonu, sagatavo Lieldienu apsveikumu un izkrāso to! Neaizmirsti nosūtīt savu apsveikumu arī skolotājai!

Apsveikuma šablons

  • Noklausies stāstu par zaķi. Kāpēc lapsa zaķi neapēda? Uzzīmē savu neparastu zaķi un atsūti skolotājai!

https://www.youtube.com/watch?v=h3c9SDy2rvM

Ieteikumi vecākiem īstenojot attālinātās mācības

 07.04.2020

 Temats: Lieldienu laiks. (06.04. -17.04.)

“Riekstiņi”

“Cālēni”

“Skudriņas”

“Zirnīši”

“Mazputniņi”

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso un pieliec pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/500

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

· Iemācies jaunu dzejolīti:

“Nāc, nākdama, Liela diena,

Visi bērni tevi gaida,

Visi bērni tevi gaida,

Aiz vārtiem sasēduši.”

Kopā ar vecākiem, skaitot pievieno kustības.

· Pastaigas laikā atrodi kalniņu, no kura varētu ripināt Lieldienu olas, izmēģini to izmantojot ripojošos priekšmetus.

· Pastaigas laikā ievāc dabas materiālus, kuri noder olu krāsošanā.

· Pastaigas laikā salasi žagariņus, no tiem sataisi putniņam ligzdiņu.

· Kustību rotaļa “Lec kā zaķis”. Piedāvāt bērniem pārvērsties par zaķi un palēkāt dodot uzdevumus – uzlec uz.., nolec no..., aplec apkārt... utml.

· Kopā ar māmiņu izspēlē spēli “Kur paslēpās Zaķītis?” Spēles gaita: sameklējiet rotaļu zaķīti vai citu mantiņu un viens no spēlētājiem dod signālu, piemēram, zaķītis uzlec uz krēsla, zaķītis paslēpās zem galda utml., otrs spēles dalībnieks izpilda komandas, pēc kāda brīža spēlētāji mainās vietām.

· Esi palīgs Lieldienu zaķim, no plastilīna vai cita veidošanas materiāla veido dažāda lieluma un krāsu oliņas.

Burzot papīru vai avīzi veido apaļas formas (ola, bumba).

· Kopā ar māmiņu uzzīmē olu, izkrāso to.

https://www.bigactivities.com/coloring/easter/easter_eggs/easter_egg2.php

· Nokausies pasaku par prieku. Palīdzi māmiņai un tētim veikt ikdienas darbiņus.

http://www.pasakas.net/pasakas/iesutitas-pasakas/p/pasaka-par-prieku/

· Noklausies dziesmiņu un dejo līdzi.

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/3186-dejo-zaki

· Vingro un dziedi kopā ar bērniem.

https://www.youtube.com/watch?v=w7dC_MnmiQY

  • Izkrāso!

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/26

“Zīļuki”

“Vārpiņas”

“Mārītes”

“Bitītes”

“Kamenītes”

“Saulstariņi”

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriez un pieliec pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/500

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

· Iemācies jaunu dzejolīti:

“Lielas dienas rītiņā

Agri gāju šūpoties,

Lai redzēju koku galus

Zelta sauli margojam.”

Kopā ar vecākiem, skaitot pievieno kustības.

· Pastaigas laikā vēro un sameklē vietas, kur Lieldienu zaķis varētu paslēpt olas.

· Pastaigas laikā atrodi kalniņu, no kura varētu ripināt Lieldienu olas, izmēģini to izmantojot ripojošos priekšmetus.

· Pastaigas laikā ievāc dabas materiālus, kuri noder olu krāsošanā. Piedalies olu krāsošanā.

· Uzzīmē un izgriez ģeometriskās figūras – 2 riņķus, 3trijstūrus un 4 četrstūrus, un izrotā ar tiem Lieldienu olu šādi – augšā uzliec riņķus, apakšā uzliec trijstūrus, pa vidu kārto četrstūrus. Izrotā olu savādāk. Visskaistāko variantu pielīmē.

· Kustību rotaļa “Lec kā zaķis”. Piedāvāt bērniem pārvērsties par zaķi un palēkāt dodot uzdevumus – uzlec uz..., nolec no..., aplec apkārt..., pārlec pāri trīs priekšmetiem utml.

· Darini cālīti pēc parauga.

https://onelittleproject.com/paper-roll-chicks/

· Vingrini atmiņu un uzmanību kopā ar Lieldienu zaķiem.

https://bernistaba.lsm.lv/speles/atminas/variants/97-lieldienas

· Noklausies pasaku, izveido cālīti no plastilīna vai kāda cita veidošanas materiāla.

http://www.pasakas.net/pasakas/literaras_pasakas/d/dzeltena_pasaka/

· Noskaties multfilmu par cālīti. Izdomā un uzzīmē kādus draugus tavs cālītis varēja satikt.

https://www.youtube.com/watch?v=TL0y9oF3lM8

  • Klausies un runā.

http://speles.maciunmacies.lv/klausies_un_runa/html/Svetki/lieldienas.html#

· Noklausies dziesmiņu, dziedi un dejo līdzi.

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/2740-calis

· Vingro un dziedi kopā ar bērniem!

https://www.youtube.com/watch?v=w7dC_MnmiQY

  • Izkrāso!

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/26

“Cīrulīši”

“Mazā rūķīša skoliņa”

“Zinātkārā kāpēcīša skoliņa”

“Gudrās pūces skoliņa”

“Attapīgā Sprīdīša skoliņa”

· Vēro katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriez un pieliec pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/500

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

· Iemācies jaunu dzejolīti:

“Klausījos, brīnijos,

Kas aiz kalna gavilēja:

Lieldieniņas braukšus brauca,

Asnus veda vezumā.”

Kopā ar vecākiem, skaitot pievieno kustības.

· Pastaigā vēro vai vari pamanīt Lieldienu rotājumus.

· Pastaigas laikā ievāc dabas materiālus, kuri noder olu krāsošanā. Piedalies olu krāsošanā. Nofotografē skaistāko olu.

· Iesēj Lieldienu zālīti. Laisti un vēro. Atzīmē kalendārā, kad parādās pirmie dīgsti. Pēc dīgstu izaugšanas katru dienu mēri zālītes augstumu, veic pierakstus. Izdomā, kur tu to pierakstīsi.

· Noklausies pasaku. Uzzīmē Lieldienu Zaķi, uzraksti tam vēstuli.

https://lr1.lsm.lv/lv/raksts/radioteatris-berniem/cipins-un-lieldienu-zakis.a50342/

· Izlasi ticējumus, vēro dabā vai tā ir. Izdomā savu ticējumu un pieraksti to.

Ja vardes Lieldienās iet pāri ceļam - būs lietaina vasara.

Ja Lieldienās līst – būs ražīga vasara.

Ja Lieldienās ir lietus - tas līs katrā svētdienā līdz pat Vasarsvētkiem.

· Noklausies dziesmu un dziedi līdzi.

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/2730-pavasara-dziesmina

· Dodies Lieldienu piedzīvojumos.

http://maciunmacies.valoda.lv/speles/valodina/aiziet.html

· Pagatavo Lieldienu rotājumus. Idejas var smelties šeit.

https://www.thebestideasforkids.com/easter-crafts-for-kids/

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/2414-loti-isti-lieldienu-zaki

· Veic eksperimentu kopā ar vecākiem.

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/1671-olu-peldinasana

· Vēro kā top zīmējums. Vai tu saprati ar zīmē mākslinieks? Pārrunā to ar vecākiem.

https://www.youtube.com/watch?v=OH7Y0KbVf-s

· Gaidot Lieldienas darbojies kopā ar Spicīti.

http://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2019/10/Spic%C4%ABte.pavasaris.pdf

· Vingro un dziedi kopā ar bērniem.

https://www.youtube.com/watch?v=w7dC_MnmiQY

· Neaizmirsti darboties ar grāmatu un darba burtnīcu.

  • Izkrāso!

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/26

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

Labdien, cienījamie vecāki!

 29.03.2020

 Piedāvājam iesaistīties radošo darbu izstādes tapšanā.

 Dodoties, pastaigā esat vērojuši kokus, tāpēc tagad aicinām tos zīmēt un aplicēt dažādās tehnikās. Lūgums darbu noformēt uz A4 lapas. Lapas otrajā pusē norādot bērna vārdu, uzvārdu, vecumu un grupu. Pēc iespējas, darbiņu nogādājiet pirmsskolas izglītības iestādē un ievietojiet radošo darbu kastē, pie paziņojumu dēļa, pie ieejas administrācijas korpusā.

 Lai Jums jauka un pozitīva dienā!

Daugavpils pilsētas 24. pirmsskolas izglītības iestādes logopēda ieteikumi un mācību darba uzdevumi bērniem

 24.03.2020

 Izglītojamajiem, kuriem vēl ir nepieciešams turpināt veidot skaņas, jo tās vēl nav nostāvētas, vai tās ir kropļotas, vajag ikdienu 3-4 reizes (15 - 20 minūtes) turpināt nodarboties pie spoguļa, izmantojot vingrinājumus, kas tika parādīti konkrētas skaņas veidošanai (iepriekšējās nodarbībās ar bērniem PII, kā arī pārrunās ar bērnu vecākiem):

 - [S][Z] veidošanai, piem.: “Zivtiņas”;

 - [Š][Ž] veidošanai, piem.: “Kauss”; “Zirdziņi”; “Kaķītis”; “Lācītis – ķepainītis”;

 - [L] veidošanai, piem.: “Pļāpāšana”; “Sēnīte”; “Zirdziņi”; “Kaķītis lok pienu”; “Lācītis – ķepainītis”; “Kauss”; “Griestu krāsošana”;

 - [R] veidošanai, piem.: “Sēnīte”; “Zirdziņi”; “Kaķītis”; “Lācītis – ķepainītis”; “Kauss”; “Griestu krāsošana”.

 Pielikumā ir:

  Darba lapas vārdu krājuma bagātināšanai ar attēliem.

  Ja bērnam skaņas ir izveidotas, var nodarboties ar darba lapām pēc NOTEIKTĀM SKAŅĀM:

 o Skaņu izrunas automatizēšanai, piem.: [R]; [L];

 o Skaņu izrunas automatizēšanai, piem.: [L];

 o Skaņu diferencēšanai [R] - [L];

 o [L] - [V];

 o [Ķ] - [Č] - [Ģ] - [DŽ].

 Bērnu vecākiem, kuru bērni apmeklēja logopēda nodarbības, informācija tiks izsūtīta uz e-pastu. Lūgums sazināties ar savu grupu skolotājām.

Ieteikumi vecākiem īstenojot attālinātās mācības

 23.03.2020

 Temats: Lieldienu laiks

 Apakštēmas (23.03. – 03.04.)

 1,5 – 3 gadus veciem bērniem – Kā mostas daba? Laika apstākļi pavasarī.

 3 – 5 gadus veci bērni – Pavasaris – kukaiņu atmodas laiks.

 5 – 7 gadus veci bērni – Putni pavasara vēstneši.

“Riekstiņi”

“Cālēni”

“Zirnīši”

“Mazputniņi”

“Skudriņas”

· Vērot katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriež un pieliek pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/42

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

· Iemācās jaunu pirkstiņrotaļu:

“Saulīte siltā,

Saulīte jaukā

Debesīs zelta

Ratiņos braukā!”

Kopā ar vecākiem, skaitot pievieno kustības.

· Pastaigas laikā mācās atšķirt mākoņainu/lietainu dienu no saulainas dienas. Saulainā dienā var vērot ēnas, mākoņainā dienā - pētīt mākoņus, to formu un krāsu. Rosināt vērot putnus un kukaiņus, atdarināt putnu lidojumu.

· Kustību rotaļa “Diena un nakts”. Kad spēles vadītājs saka: “Diena” visi kustās, bet, kad saka: “Nakts” visi sastingst.

· No mājās pieejamiem materiāliem (pupiņas, čiekuri, kastaņi, makaroni, akmentiņi utml.) izliekt saulīti / mākonīti / lietutiņu / putnu būrīti / koku.

· Noklausīties pasaku un no pieejamiem materiāliem (salvetēm, tualetes papīrs, vates, avīzēm) izveidot savu mākonīti.

http://www.pasakas.net/pasakas/latviesu-pasakas/meza-pasakas/p/pasaka-par-makoniti/

· Noklausies dziesmiņu, dejo līdzi.

https://replay.lsm.lv/lv/ieraksts/ltv/114382/dziesmina-makonis

· Piedāvāt izkrāsot bērniem krāsojamās lapas.

http://www.coloringpages24.com/nature/sun/index-1

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/45

“Zīļuki”

“Vārpiņas”

“Mārītes”

“Bitītes”

“Kamenītes”

“Saulstariņi”

· Vērot katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriež un pieliek pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/42

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

· Iemācās jaunu dzejolīti:

“Bizbizmārīt, spārnus cilā,

Lido, lido tālē zilā!

Melniem punktiem sārta kleita

Dejo biz-biz-deju tā.”

Skaitot dzejoli pievieno kustības.

· Pastaigas laikā vēro kukaiņus. Nosauc tos, ja redzi nepazīstamu kukaini, tad nofotografē to, mājās ar enciklopēdijas vai interneta palīdzību sameklē šo kukaini, uzzīmē to un pieraksti nosaukumu.

· Pastaigas laikā sameklēt trīs dažāda lieluma priekšmetus. Saliec tos augošā vai dilstošā secībā.

· No pieejamiem konstruēšanas materiāliem ( klučiem, pastaigā savāktiem žagariņiem, skujām utml.) konstruē “Kukaiņu” māju vai skudru pūzni.

· Kustību rotaļa “Diena un nakts”. Kad spēles vadītājs saka: “Diena” visi kustās, bet, kad saka: “Nakts” visi sastingst.

· Kopā ar Bitīti mācies burtus.

http://maciunmacies.valoda.lv/speles/atrodi_burtus/real.html

· Noklausies pasaku, veido pasakas tēlus no plastilīna vai cita veidošanas materiāla.

http://www.pasakas.net/pasakas/latviesu-pasakas/latviesu_tautas_pasakas/v/vecisa-cimdins/

  • Saliec attēlu.

https://bernistaba.lsm.lv/speles/puzle/variants/129-berni

· Noklausies dziesmiņu un dziedi līdzi.

https://replay.lsm.lv/lv/ieraksts/ltv/171547/musinas

· Piedāvāt izkrāsot bērniem krāsojamās lapas.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/45

“Cīrulīši”

“Mazā rūķīša skoliņa”

“Zinātkārā kāpēcīša skoliņa”

“Attapīgā Sprīdīša skoliņa”

“Gudrās pūces skoliņa”

· Vērot katru rītu laikapstākļus ārā, atzīmē tos kalendārā vai uzzīmē tos lapā, izkrāso, izgriež un pieliek pie ledusskapja ar magnētu.

https://bernistaba.lsm.lv/zime/kraso/kategorijas/42

https://www.macitiesdarot.lv/brivini

· Iemācās jaunu dzejoli.

“Bērziņš auga uz akmeņa,

Strazdiņš dzied galiņā;

Bērziņam mīkstas lapas,

Strazdam skaista valodiņa.”

Skaitot dzejoli pievieno kustības.

· Izgatavo savu putniņu no papīra un dzijas. Izdomā tam vārdiņu.

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/5811-putnins

· Pastaigas laikā vēro putnus, nosauc tos. Atšķir gājputnus un nometniekus. Ja redz nepazīstamu putnu, tad to nofotografē, mājās ar enciklopēdijas vai interneta palīdzību sameklē šo putnu, uzzīmē to un pieraksti nosaukumu.

· Pastaigas laikā klausās putnu balsis, nosaka, kuram putnam balss pieder.

· Veido grāmatiņu par trīs dažādiem putniem (grāmatā iekļauj zīmējumus, aprakstus un mīklas).

· Dabā, enciklopēdijās vai internetā izpētīt putnu ligzdas, piemēram, vārnas, stārķa un strazda ligzdas. Pārrunāt atšķirības.

· No kartona, sulas/piena pakām konstruēt strazdu būrīti.

· Kopīgi ar vecākiem izveidojiet savu skaitīšanas spēli

https://replay.lsm.lv/lv/ieraksts/ltv/171536/rukis

· Kustību rotaļa “Diena un nakts”. Kad spēles vadītājs saka: “Diena” visi kustās, bet, kad saka: “Nakts” visi sastingst.

· Atrodi paslēptos vārdus.

http://maciunmacies.valoda.lv/speles/atrodi_vardus/real.html

  • Noklausies pasaku.

http://www.pasakas.net/pasakas/latviesu-pasakas/dzukstes_pasakas/l/lapsa_un_lakstigala/

Uzzīmē pasakas sižetu. Pastāsti kādam dzirdēto pasaku.

· Lidot prot ne tikai putni. Noskaties video!

https://bernistaba.lsm.lv/skaties/1409-ka-lido-gaisa-balons

· Noklausies dziesmu un dziedi līdzi.

https://replay.lsm.lv/lv/ieraksts/ltv/171536/rukis